Aγοράζουμε ελληνικά προϊόντα για να στηρίξουμε τους Έλληνες παραγωγούς!

Καλωσορίσατε

στις σελίδες με εδήσεις και άρθρα για τα δώρα που μας δίνει η ευλογημένη αρκαδική γη εδώ και αιώνες


Επισκεφθείτε την νέα μας Ιστοσελίδα

Επισκεφθείτε την  νέα μας Ιστοσελίδα
......................................................Επισκεφθείτε την Σελίδα της εφημερίδας "Αρκαδικό Βήμα".........................

Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2014

Το μυστικό που «κρύβει» η ρίγανη



Η καρβακρόλη (carvacrol) είναι μια ουσία που περιέχεται στη ρίγανη και η οποία, σύμφωνα με αμερικανούς ερευνητές, μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά αποτελεσματική ενάντια στον νοροϊό.

Ο νοροϊός αποτελεί το συχνότερο αίτιο επιδημιών ιογενούς γαστρεντερίτιδας σε παιδιά και ενήλικες, σύμφωνα με το ΚΕΕΛΠΝΟ.
Η χημική αυτή ουσία, που υπάρχει στη ρίγανη, απογυμνώνει τον ιό από την «πανοπλία» του (ένα σκληρό εξωτερικό, πρωτεϊνικό κάλυμμα), καθιστώντας τον πιο ευάλωτο και πιο εύκολο να καταστραφεί.
Η επικεφαλής της μελέτης Dr Kelly Bright από το πανεπιστήμιο της Αριζόνας, μιλώντας στη βρετανική εφημερίδα Daily Mail ανέφερε τα εξής: «Η καρβακόλη θα μπορούσε δυνητικά να χρησιμοποιηθεί ως απολυμαντικό τροφίμων, καθώς επίσης και επιφανειών, σε συνδυασμό με άλλα αντιμικροβιακά. Απαιτείται να γίνουν περαιτέρω μελέτες, ωστόσο η καρβακόλη έχει ένα μοναδικό τρόπο να επιτίθεται στον ιό, κάτι που της προσδίδει μια πολύ ενδιαφέρουσα προοπτική».
Πειράματα έχουν δείξει ότι η καρβακόλη δρα άμεσα επάνω στο καψίδιο, το σκληρό πρωτεϊνικό περίβλημα του ιού, που περιέχει το γενετικό του υλικό. Ακριβώς γι’ αυτό, οι επιστήμονες εκτιμούν ότι είναι απίθανο ο ιός να αναπτύξει αντοχή σε αυτήν.
Αν χρησιμοποιηθεί ως απολυμαντικό θα είναι μακράς διάρκειας, όχι διαβρωτικό, χωρίς αναθυμιάσεις και ασφαλές, λένε οι ειδικοί.
Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στην τελευταία έκδοση του επιστημονικού περιοδικού Journal Of Applied Microbiology.

_________________

Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2014

Το μέλι αποτελεί τη βάση για ενδιαφέρουσες ιατρικές θεραπείες

Οι 7 πιο «παράξενες» αλλά και αποτελεσματικές χρήσεις του μελιού.


Το μέλι είναι σίγουρα πολύτιμο στην καθημερινότητα μας, αφού χρησιμοποιείται όχι μόνο στη μαγειρική και τα γλυκά, αλλά αποτελεί τη βάση για ενδιαφέρουσες ιατρικές θεραπείες.
Ανάλογα με το πού πηγαίνουν οι μέλισσες στην καθημερινή τους γύρους, η γεύση και το χρώμα του μελιού μπορεί να διαφέρει ριζικά, από το φωτεινό ξανθό μέλι, μέχρι το πλούσιο, σκούρο μέλι Μάνουκα που παράγει η Νέα Ζηλανδία.
Το μέλι τυχαίνει να έχει και μερικές αντιβακτηριδιακές ιδιότητες, ειδικά αν είναι σκούρο και γι' αυτό χρησιμοποιείται για την επούλωση τραυμάτων εδώ και αιώνες.
Ακολουθούν οι 7 πιο «παράξενες» αλλά και αποτελεσματικές χρήσεις του μελιού.


Φροντίδα τραυμάτων

Η πανάρχαια πρακτική του Αιγυπτιακού πολιτισμού, εξακολουθεί να λειτουργεί ακόμη και σήμερα. Οι φυσικές αντιβακτηριδιακές ιδιότητες του μελιού είναι ότι πρέπει για να φροντίσετε εγκάυματα, εκδορές και κοψίματα.


Καταπολεμά τα εντερικά παράσιτα

Αναμείξτε μια αναλογία 1:1:1 νερό, ξύδι και μέλι και πιείτε το. Μπορεί να έχει απαίσια γεύση, αλλά θα σας βοηθήσει να διαχειριστείτε μια ήπια περίπτωση παρασιτικής μόλυνσης. Αν τα συμπτώματα επιμένουν, ωστόσο, καλό θα ήταν να πάτε σε ένα γιατρό.


Συνεφέρει από το Χανγκόβερ

Η υψηλή περιεκτικότητα του μελιού σε φρουκτόζη, βοηθά τον οργανισμό να μεταβολίσει το αλκοόλ πιο γρήγορα. Ετσι μία κουταλιά μέλι σκέτη, ή ακόμα καλύτερα μέσα σε τσάι (γιατί χρειάζεστε και ενυδάτωση) είναι το καλύτερο φάρμακο μετά από μία έξαλλη νύχτα.


Καθαρισμός προσώπου

Το μέλι είναι ένα φυσικό ήπιο απολεπιστικό, το οποίο το καθιστά ιδανικό για το πρόσωπό σας. Καθαρίστε το πρόσωπο σας με μέλι και ζεστό νερό για να απολαύσετε πιο λείο δέρμα και λιγότερη ακμή, αφού αποτελεί σπιτική λύση κατά της ακμής. Εάν έχετε αναπτύξει ένα ιδιαίτερα μεγάλο σπυρί, ταμπονάρετε λίγο μέλι σε αυτό, αφήστε το για μισή ώρα και ξεπλύνετε απαλά. Μπορεί να χρειαστεί να επαναλάβετε μερικές φορές για να δείτε το τελικό αποτέλεσμα.


Πηγή ενέργειας

Καταρρέετε μετά από δουλειά κάτω από τον καυτό ήλιο, ή μήπως είστε έτοιμοι να αθληθείτε; Πάρτε μία μεγάλη κουταλιά μελιού και εξασφαλίζετε αρκετή ενέργεια για να τα βγάλετε πέρα.


Καλύτερος ύπνος

Μία γεύση από αλατισμένο μέλι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων των ορμονών του στρες στο σώμα που δυσκολεύουν τον ύπνο. Εάν αισθάνεστε αϋπνίες , δοκιμάστε να βάλετε λίγο στη γλώσσα σας για να δείτε αν σας βοηθά να χαλαρώσετε και να πέσετε για ύπνο.


Μαλακτικό

Βάλτε μέλι στις άκρες των μαλλιών σας για να καταπολεμήσετε το φριζάρισμα και την ψαλίδα, ή χρησιμοποιήσετε μέλι για να λούσετε τα μαλλιά σας ώστε να είναι πιο γυαλιστερά.

___________________

Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2014

Το κρεμμύδι είναι ευεργετικό






Αποτελεί ένα αγαπημένο λαχανικό το οποίο βρίσκουμε σχεδόν όλο το χρόνο. Πέρα όμως από την ιδιαίτερη γεύση του φαίνεται ότι προσφέρει και σημαντικά οφέλη απέναντι σε φλεγμονές.

Το γεγονός αυτό οφείλεται τόσο στην κερκετίνη που περιέχει όσο και στην ονιονίνη Α, μια θειούχα ένωση που βρίσκεται στο βολβό του κρεμμυδιού.
Οι ενώσεις αυτές έχει αποδειχτεί ότι αναστέλλουν τη δραστηριότητα των μακροφάγων, εξειδικευμένων δηλαδή κυττάρων του αίματος, που παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανοσολογική άμυνα του οργανισμού και ενεργοποιούν μεγάλης κλίμακας φλεγμονώδεις αντιδράσεις.
Ενώ η δραστηριότητα των μακροφάγων είναι τυπικά επωφελής, η αναστολή της δραστηριότητάς τους μπορεί μερικές φορές να είναι κρίσιμη στην αντιμετώπιση μιας φλεγμονής. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι κερκετίνη από εκχυλίσματα φυτών χρησιμοποιείται για τη φυσική αντιμετώπιση φλεγμονών, όπως αλλεργικής ρινίτιδας κ.α.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι μεγάλο μέρος των συστατικών αυτών του κρεμμυδιού βρίσκεται στη φλούδα του. Για το λόγο αυτό καλό είναι να μην αφαιρούμε πολύ μεγάλο μέρος του περιβλήματός του όταν το καθαρίζουμε.

Πηγή: neadiatrofis.gr

Η σύνδεση του καφέ με την τόνωση και την ευεξία


E1A8C775391721ACD7C2DB0C9EDD6AF8.jpg


Αποτελώντας μια καθημερινή συνήθεια, ο καφές είναι έντονα συνδεδεμένος στο μυαλό μας με την τόνωση και την ευεξία. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, νεότερες έρευνες έρχονται να εμπλουτίσουν τα επιστημονικά δεδομένα τονίζοντας όλο και περισσότερο τη σημαντική συμβολή του στην προστασία του οργανισμού από σοβαρές παθήσεις.

http://medicalnews.gr/2014/02/h-sundesh-tou-kafe-me-thn-tonosh-kai-thn-euexia/
Επομένως, μήπως τελικά η φράση «πάμε για καφέ» δεν είναι απλά μια ευκαιρία για διασκέδαση και επαφή με αγαπημένα πρόσωπα, αλλά και μια συνήθεια που συμβάλλει στη φροντίδα της υγείας μας;

«Στην καρδιά του προβλήματος»
Πολλές είναι οι μελέτες που έχουν εξετάσει την επίδραση της κατανάλωσης καφέ στον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών ασθενειών. Τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι η μέτρια κατανάλωσή του, δηλαδή 2 με 3 φλιτζάνια ανά ημέρα, είναι πιθανό να μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, λόγω του υψηλού περιεχομένου του σε αντιοξειδωτικά, με αποτέλεσμα να μειώνεται και η οξείδωση της «κακής» χοληστερόλης.
Γλυκός σαν καραμέλα;
Ο καφές όχι μόνο δεν είναι «γλυκός», αντίθετα, η προστατευτική δράση του στην εμφάνιση διαβήτη τύπου 2 είναι ένα πεδίο με το οποίο έχουν ασχοληθεί πολλές και καλά σχεδιασμένες μελέτες. Από τα μέχρι σήμερα δεδομένα, διαφαίνεται ότι η μέτρια κατανάλωση καφέ πιθανώς να είναι ιδιαίτερα ευεργετική στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Επιπλέον, υπάρχουν και δεδομένα που υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση καφέ μπορεί να καθυστερήσει τη μετάβαση από το στάδιο του προδιαβήτη στο διαβήτη τύπου 2. Οι βασικοί «κρυφοί υπερασπιστές» της ευεργετικής αυτής σχέσης όπως έχει προταθεί από πολλους ερευνητές είναι η καφεΐνη και τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στον καφέ.

Για «γερά νεύρα»
Οι νευροεκφυλιστικές παθήσεις υποβαθμίζουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των ατόμων καθώς δυσχεραίνουν τις κινητικές και νοητικές τους λειτουργίες. Υπάρχουν σοβαρές επιστημονικές ενδείξεις ότι ο καφές δρα προστατευτικά ενάντια στην εμφάνιση ή/και στην εξέλιξη της νόσου Πάρκινσον, γεγονός το οποίο αποδίδεται τόσο στην προστατευτική δράση της καφεϊνης όσο και στα αντιοξειδωτικά που περιέχει. Αντίστοιχα, η συστηματική κατανάλωση καφέ φαίνεται πως μπορεί να εμποδίσει την εξέλιξη της «φθοράς» της γνωσιακής λειτουργίας που παρατηρείται καθώς μεγαλώνουμε, συμβάλλοντας έτσι στην πρόληψη νόσων όπως το Alzheimer, μιας από τις συχνότερες αιτίες γεροντικής άνοιας.
Ο καφές καταναλώνεται από εκατομμύρια άτομα σε όλο τον κόσμο, ενώ αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή θέματα διατροφής σήμερα. Καινούριες μελέτες ολοένα και πιο συχνά έρχονται να επιβεβαιώσουν την θετική του επίδραση σε πολλούς τομείς της υγείας, αναδεικνύοντας ένα νέο πολλά υποσχόμενο ρόλο του στην καθημερινή μας διατροφή.
Πηγή: nutrimed.gr